איך למכור מדהים בוובינרים עם שתי אסטרטגיות בהשראת אלוף העולם בשחמט והאסטרטג הגדול בהיסטוריה של יפן
הדבר העיקרי שאתה צריך לזכור כשאתה רוצה למכור, בכל סיטואציה,
היא לזכור את זה. זה לא קל. לכן רוב האנשים לא יודעים למכור, בטח בכתב.
נסו לזכור את זה במהלך המייל הזה.
אגב, זה בדיוק כמו לזכור שאתה רוצה לנצח.
את השיטה ואת גבולות האתיקה המקצועית אתה בוחר בהתאמה.
לפני 378 שנים כתב אסטרטג ולוחם יפני בערוב ימיו, בשם מיאמוטי מוסאשי ,ספר בשם "ספר חמש הטבעות" – ספר חמש הטבעות (ביפנית: 五輪書, תעתיק: גו רין נו שו)
העוסק באמנות הלחימה בחרב יפנית בפרט ובאמנות הלחימה בכלל. מוסאשי, הידוע גם בשם "קדוש החרב" נודע כאחד הלוחמים הגדולים, אם לא הגדול ביניהם, הספר עוסק למעשה באסטרטגיה, טקטיקה ופילוסופיה. לכן הגיע למדף הספרים שלי.
הפרסום שלו התחיל הרבה לפני כן, עם אירוע שיא שהתרחש כשהיה בחור צעיר ומגודל. לכבודו הפסל שרואים בתמונה.
באותו זמן חי ביפן סמוראי מפורסם שנחל מאות נצחונות על יריבים, בשדה הקרב ובדו-קרב, בחרב.
סאסאקי קוג'ירו היה בשיא כוחו, איש גדול, חזק מאוד, חכם מאוד, ידוע מאוד.
הוא נודע בחרבו הארוכה שהיתה ארוכה משל כל הלוחמים האחרים,
ובזכות גודלו וכוחו האדיר הניף אותה והכניע את יריביו.
הבחור הצעיר "הצליח" להעליב את הלוחם האדיר, וזה הזמין אותו לדו קרב.
מקום הקרב נקבע על אי בודד במרכז יפן. חמש בבוקר.
סאסאקי הלוחם האדיר הידוע התנזר מאוכל ושתיה לפני השינה.
כדי להגיע רענן לקרב קם כבר בשלוש ועשרים, מדט משך שעה,
התפלל, משרתיו עטו עליו את שריונו הכבד, ובחמש ניצב זקוף, רם, רחב, ענק מימדים,
כולו דרוך לקרב חרבו חגורה לצידו, בזירה.
אחרי דקה, כשראה שמוסאשי לא מגיע, קלט בחושיו החדים שמדובר בפרחח.
אחרי שתי דקות התחיל להרגיש שמדובר בחוסר כבוד.
נימת כעס התחילה לבעבע בו.
אחרי 30 דקות אותה נימה הפכה ליורה רותחת.
זעמו החל להתחמם במהירות,
ואחרי שעה הגיע לבערה.
בשעה שבע, שעתיים מהרגע המיועד להתחלה,
קרסול רגל ימין בו פגע חץ לפני 9 שנים, התחיל לכאוב.
בשבע וחצי השמש, שלפני שעתיים רק זרחה, כבר חיממה קלות את עורפו שפנה בכיוונה.
בתשע, כל גופו כבר היה אגלי זעה מתחת לשריון הכבד ולשכבת ריפוד הצמר.
רגליו כאבו. הוא כעס כפי שמעולם לא כעס.
נישא מעל השטח, תמיר, כמו מגדל, הוא ניצב זקוף,
זועם, מבטו חודר ומפלח את האופק, מחפש יריב.
בשעה שתים עשרה רגליו כבר בקושי נשאו אותו.
הוא היה צמא. הוא היה רעב.
הוא כל כך כעס, העצים סביב קרחת היער שמעו את שיניו חורקות מרוב כעס.
השוליות שלו לא העזו להיות בקרבתו שלא יבתר אותם.
גבר. לוחם. סמוראי.
אימת המזרח.
באחת הכעס הבוער הדליק את כיב הכיבה שלו,
הוא סבל. אך הכעס לא שכך, המשיך לבעור, ולכלות אותו מבפנים.
באחת ושלוש דקות,כשהשמש ברום הרקיע,
מלהיטה כל עלה עשב, נראתה נקודה על הים באופק.
זו הלכה וגדלה, ולאט לאט התבררה כסירת משוטים ליחיד.
ובמשוט חותר מוסאשי לאיטו, שר שיר יפני עדכני על אהובה שנשכחה על החוף,
והסירה מתקדמת בעצלתיים.
באחת ושלוש עשרה דקות, מוסאשי הגיע לחוף.
לבוש בכתונת לבנה דקה
הוא עגן את הסירה,
לקח את המשוט הארוך, הרבה יותר מכל חרב,
ניגש אל קרחת היער,
חבט בסמוראי הענק, הכועס, המזיע, המותש, פעם אחת ברקה.
והרג אותו.
אילו כלי נשק פעלו לטובתו?
כל כלי הנשק שהורגים מבפנים:
הזמן
הצמא
הרעב
החום
הזעם
העלבון.
ומשוט אחד, ארוך מכל חרב.
השחמטאי הידוע בעולם מאז 2011 הוא מגנוס קרלסן.
הוא ניצח וניצח וניצח וניצח עוד ועוד ועוד ועוד. לדבריו הוא זוכר 10,000 משחקים כולל כל המהלכים בהם.
פנומן.
בכמה סרטונים רואים אותו מאחר למשחק שחמט.
היריב מובך. מתבלבל. מובך. הוא חיכה למאבק.
הוא מקבל המתנה.
מגנוס מגיע באיחור
מתיישב
מתחיל לסדר את הכלים.
אסטרטגיות של יצירת יתרון הן מובנות מבחוץ,
ולעתים קרובות מסתוריות מבפנים.
המסתורין עוסק במה שקורה לאדם שאתה רוצה שיקנה ממך.
מכירה בכתב סובלת מחולשה עצומה – אין בה אינטראקציה עם הקורא.
הכתוב כתוב, דומם, מולו.
לא שואל אותו שאלות ולא עונה לו תשובות.
ישנה טכניקה שבה בדף המכירה שמוכר מוצר מפרטים את כל ההתנגדויות שיש ללקוח. בתקווה שמבטו יפול על מה שמעניין אותו ומשם יקרא.
כשעקבתי אחרי הכלל הזה, כתבתי דף מכירה באורך 13,000 מלה.
ואחרי קיצור הגיע ל 7,000. הוא מכר מעולה. זה היה עידן אחר, לפני כמעט עשור.
היום אני מעדיף גישה אחרת.
בגישה הזו הלקוח מדבר אל עצמו.
אתה חייב לדעת הרבה יותר, כי בלי להבין מה הוא אומר לעצמו,
איך תוכל לכוון את צעדיו?
כמו משל הקרחון, אתה רואה 10% מהאדם,
90% אתה לא רואה.
אלא אם לפני שאתה ניגש אליו אתה נכנס לצוללת והולך ומצלם
את כל החלק התחתון שלו. זה אגב, נקרא "מחקר לקוח"
שנחשב בעיני רבים לחלק משעמם.
בעיני צוללנים מקצועיים הוא נחשב לפסגה בעשייה.
אחת השיטות הטובות ביותר בהן אני משתמש בכתיבה ללקוחות, ובייחוד במשפכי וובינרים,
היא "דיבור כללי" – למדתי אותה מפטריציו פאולטי, הגאון.
היא הפוכה לגמרי לדיבור במלים של הלקוח, שיטה שגם אותה אני מאוד אוהב.
בדיבור כללי אתה מדבר במונחים שהלקוח שלך לוקח ומפרש להבנה שלו.
אם יש לך לקוח שאתה לא יודע מה נפח העסקים שלו,
ויכול לתת לו ערך גבוה, אתה מדבר איתו על "מספרים גבוהים",
על "ירידה דרסטית", "היקף משמעותי"… ולא על 200, 2,000,
20,000, 2,000,000 ₪ וכו'. הוא לוקח את הכללי ומפרש אותו לצרכיו.
ואתה עושה מעט והוא עושה את העיקר.
נושא נוסף שמוביל את הוובינר ברמה עמוקה, היא סוג הבהירות שלכם בהכנתו.
כמו במייל או בדף מכירה, אם אתם עובדים לפי תבנית ופחות מבינים במדויק
איזה רגש אתם רוצים שיניע את הלקוח לרכוש מכם,
סביר להניח שתקבלו לקוחות שיהיו לכם לא טובים.
כשאנחנו נותנים ללקוחות להגיע אלינו בגלל תסכול שלנו, או פחד,|
או קנאה, זה יהיה דומיננטי בהתנהגות הצרכנית שלהם.
כשאנחנו מניעים אותם לבוא ממקום של ידע, ורצון להשיג יותר בחיים,
מקום שהוא חיובי יותר,
נקבל לקוחות טובים יותר.
לרווחת כולנו
בהצלחה!
קיבלתם כאן ערמה לא קטנה של ידע, שאמורים להשתמש בו כל החיים.
בהצלחה ביישום, ובעיקר בהנאה!
ישעיהו ריב
קופירייטר ממיר
נ.ב
העסקה הטובה ביותר שאני יודע היום להציע ללקוח היא לכתוב לו וובינר.
הלוואי שכאשר הייתי בתחילת דרכי או עד 10 שנים אחרי ההתחלה,
שהיה מישהו שנותן את השירות הזה.
אז לא היה.
היום לדעתי גם אין.
כתיבת ובניית וובינר מההתחלה עד הסוף ומעבר אליו, כולל ליווי.
מזמין לפנות.
היום ראיתי את 9 התוצאות של הוובינרים שמכרו לקוחות שלי ושל השותף שלי.
טוב, זה די מדהים.