תסמונת "הפרה השדופה"
(The slim cow syndrom)
שמונעת מעסקים שמוכרים בוובינרים
לעלות לשלב הבא
ולרוב עוצרת אותם באגרסיביות.
בתור מי שהפסיד מכיסו מליון שח בעסק קודם בגלל מערך תובנות שגויות ותפקוד לא נכון, הלב נצבט לי כשאני רואה בעלי עסקים עושים טעויות ברות מניעה.
הבעיה עם הטעויות האלה, ובעיקר אחת אותה אפרק כאן לעיניכם, היא שקל להתעלם ממנה בלהט הרצון שהעסק ישרוד, יצליח ויגדל. אבל כל עוד היא קיימת, העסק לא יוכל לגדול לאן שרוצים.
אין לזה קשר למוטיבציה או לגאונות שלך. זה עניין טכני לגמרי.
למזלי הטוב פגשתי הרבה בעלי עסקים בשנים האחרונות, ואני פוגש יותר ויותר, ולכן קל להבין איפה יותר מהם נופלים, ומה עליהם לעשות.
מתי פרה שמנה או אפילו סבירה הופכת שדופה? כשהיא בגרעון קלורי. חולבים ממנה יותר משמאכילים אותה.
אנחנו לא עושים כאן הפשטה מוגזמת ולא אומרים שאנחנו מוציאים מהעסק יותר כסף מאשר מכניסים אליו.
הגרעון הקלורי נוצר בין הרגע שלקוח פוטנציאלי צפה לראשונה בפרסומת שלנו- מכל סוג – ועד שהוא רכש, והפך לרוכש חוזר. מה שנקרא "תהליך הבשלת לקוח" .
אם התהליך הזה לא קיים, או לא מספיק קיים, הפרה תלך ותרזה.
באופן סכמטי, איך מתפתח עסק קטן, לרוב של אדם אחד או שניים, והופך לעסק גדול יותר?
- בשלב הראשון הוא יוצר תשתיות.
- במקביל הוא משווק למעגל ראשון
- בהדרגה הוא מרחיב את השיווק למעגלים יותר חיצוניים
גם אם יש לך עסק של יותר מאדם אחד,
איזור הסכנה בשיווק שלך יכול בקלות לשבת באותו מקום, רק בסקייל שונה.
סך הכל שיווק זה שיווק:
אתמול ייעצתי שוב לחבר איטלקי, יועץ שעובד בתעשיה מסוימת, גדולה ומפותחת, כ- 30 שנה, ומעולם לא נצרך לשווק את עצמו. בין אם עשה תפקידי ניהול, עד בכיר, כשכיר, ובין אם כעצמאי שנותן שירותים לגופים שמכירים אותו.
אבל הגבינה זזה ועכשיו הוא מבין שעליו לשווק את עצמו.
השאלה שלו היתה מתי עליו לשווק את עצמו.
הסברתי שהשלב כבר בעיצומו,
וקל לחלק אותו לשתי קטגוריות, לצורך הבנת התהליך שנדרש ממנו.
בראשונה בונים תשתית, בשניה משווקים באמצעות התשתית.
תשתית זה כל דבר שגורם ללקוחות להבין מי אתה ולרצות ליצור איתך קשר כדי לרכוש ממך:
רשימת דיוור במייל, בווטסאפ,
אתר אינטרנט, פודקאסט,
ערוץ יוטיוב, חשבון אינסטגרם,
טיקטוק, לינקדאין…
בתור בעל עסק קטן אתה יכול להתפרנס סבבה מהפניות מפה לאוזן.
אם אתה רוצה לחיות קצת יותר טוב, אתה דואג שתגיע אליך תנועה אורגנית.
כשהרצון שלך לגדילה מתעצם, הגיע הזמן לקידום ממומן.
ואז יכולה להיות קפיצה בהכנסות.
הקפיצה הזו יכולה להיות מתעתעת, משלה ולגרום לאכזבות.
בגלל מבנה הקהלים שיכולים להפוך ללקוחות שלך.
נסתכל על זה כמעגלים.
כשהיית בעל עסק של אדם אחד, הגיעו אליך בהתחלה
אלה שמכירים אותך.
ואז אלה שמכירים את אלה שמכירים אותך.
ואז אלה ששמעו עליך מלקוחות שלך שהצליחו,
או שמעו על אלה שהצליחו.
זה הביא אותך למדרגה מסוימת של הצלחה עסקית.
התחלת לפרסם עם ממומן.
בהתחלה באו אלה שהצורך שלהם יותר חריף.
מכרת להם, די מיצית אותם.
עברת לפרסם לאלה שהצורך שלהם פחות חריף,
מכרת להם, זה לקח יותר זמן עד שהם רוכשים.
יצרת כמה טריקים של מכירה שהם ממש מוצלחים,
היה בום של מכירות.
ועכשיו פתאום אתה נתקל בתנועה דלה. מעט הרשמות לארועי המכירה שלך.
מה מעלה לך את מפלס החרדה?
– מחירי לידים גואים.
– עלויות מכירה עולות.
– אבל הצוות אותו צוות, ההוצאות אותן הוצאות,
לראות את ההכנסות שלך נשתות על ידי ההוצאות הקבועות שלך על ידי הצוות שלך מחזיר אותך לרגעים בהם היית בעבר, לפני ההצלחות היפות של התקופה האחרונה.
מעצבן? אולי גם מלחיץ.
אני לא מנסה להשוות אותך לאחרים,
אלא להראות לך דינמיקה עסקית ברורה
כי להכניס בחודש 30-70 אלף שח בלי פרסום זה דבר אחד
ולהכניס 100 אלף עם פרסום ב 20 אלף זו הוצאה משמעותית יותר.
או 300 אלף עם 50 אלף הוצאות…
והפחד עוצר את מנגנון ההיגיון.
להרגשתך הוא בכלל לא הגיע אליך.
יש לי שעון חדש, שמראה לי את איכות השינה שלי,
אתמול קיבלתי את הציון Excellent.
היום קמתי מוקדם לריצה, והציון ירד.
איך השינה שלך?
מושפעת ממה שקורה בעסק?
כשהפחד שולט, מחשבות זרות נכנסות.
כמו למשל –
"כבר המון שנים מכירים את מה שאני עושה, למה שלא ימשיכו להגיע אליי…"
"זו רק בעיה במנגנון הפרסום…"
"מחר זה ישתנה…"
"הקמפיינר יתעורר על עצמו, ישקיע בעבודה על החשבון שלי ופתאום עלויות הלידים יסתדרו לי…"
האכזבה מגיעה כשפחות ופחות נרשמים לארועי המכירה שלך, ופחות ופחות קונים.
לא, אין קשר ל"מצב". מאז שאני בעסקים תמיד היה "מצב" כלשהו. מעולם לא היה קל למכור. אז מי שחושב על המצב, טוב יעשה לעצמו אם יניח אותו בצד עד תום הקריאה.
מה לעשות?
להבין שללקוחות שלנו לוקח זמן להבשיל.
וככל שמעגלי ההשפעה שלנו מתרחבים, לוקח ללקוחות יותר זמן לרכוש.
איך אנחנו יכולים לשנות את זה?
ככל שהלקוח "מבלה" יותר זמן עם תכנים שלנו, הוא ירכוש מאיתנו מהר יותר.
לכן המשימה שלנו להפגיש אותו עם תכנים שלנו.
ללא כוונת מכירה ישירה.
ללא הצעת רכישה.
הלקוחות שלנו הם אנשים חכמים שמבינים מה טוב להם.
לכן נספק להם
1. תוכן חינוכי והדרכתי
- מדריכים בסיסיים לתחום שלכם
- פתרון בעיות נפוצות של מתחילים
- הסברים על מושגי יסוד
- טיפים מעשיים שאפשר ליישם מיד
2. תוכן מעורר השראה
- סיפורי הצלחה של לקוחות (בלי למכור!)
- תובנות אישיות מהדרך שלנו
- דוגמאות לשינויים קטנים עם השפעה גדולה
- חזון ואידיאלים בתחום
3. תוכן שמראה מומחיות
- ניתוח מגמות בתעשייה
- תחזיות וחידושים בתחום
- דעות מקצועיות על התפתחויות בשוק
- שיתוף ידע מקצועי עמוק
את התכנים נפיץ למעגלים שעוד לא נחשפו אלינו מספיק או בכלל לא:
- פלטפורמות חדשות
- קבוצות מקצועיות בפייסבוק ולינקדאין
- פודקאסטים בתחומים משיקים כאורחים
- שיתופי פעולה עם מובילי דעה מתחומים משלימים
- ערוצי תוכן שקהל היעד שלנו נמצא בהם
אם נעשה את זה נכון, בהרבה סבלנות ותשומת לב, וניצור עוד ועוד תכנים,
על הדרך נהפוך גם למובילי שוק
כי יכירו אותנו יותר, כי ישמעו עלינו יותר, כי יותר אנשים יראו את התוצאות של הלקוחות שלנו וירצו גם.
מקוה שהייתם קשובים, הידע הזה הוא לגמרי פרייסלס.
ישעיהו ריב
קופירייטר ממיר ומורה דרך למכירה בוובינרים
נ.ב
רוצים להפוך את הוובינר שלכם לדבר שמוכר כמו שאתם רוצים?
תחשבו כמו אנשים רציניים, שמבינים דבר או שניים.
זה הרי לא יקרה מחר, זה לא יהיה קל.
זה ידרוש מכם להעמיק ולהבין את הקהל שלכם טוב יותר,
להוציא כסף, לשפר תוך כדי תנועה, להשתנות בעצמכם,
והפרס, אם יגיע, יעבור דרך תסכולים ופחדים, ויעניק לכם את הבונוס המזהיר של להבריא מהתסכולים, מהפחדים, מהמחשבה שיש טובים ממני, ושדפקו אותי, ושאולי אני לא מספיק טוב, ועוד ועוד.
לעשות וובינר ולהפוך אותו למוכר הופך אותך לאדם יותר משוכלל,
יותר צנוע, יותר נכון לשינויים, יותר גמיש ויותר חזק.
נשמע מפתה? לא כל כך?
מה החלופה ? להמשיך לחיות עם הכנסה מתנדנדת ושוברת לב- חודש כן, חודש לא כל כך, חודש כאב לב?
מזמין אותך לשיחה כנה, פשוטה ותכליתית, על ההצלחה שלך במכירה בוובינרים
ולפני זה, ולפני הכל, שחטופינו יוחזרו הביתה. עכשיו. כולם!