שיווק ברשימות תפוצה ומסחר אלקטרוני: 18 מהלכים מבריקים שהופכים נוטשי עגלה לקונים
רוצים לרוץ קדימה? לחצו על לינק:
קריאה של הטיפים שלפניך, תגרום לך להפסיק להסיח את דעתך בקריאה של עוד ועוד חומרים בתחום הזה, ולהבין שאת הידע השימושי ביותר כבר מצאת.
אם צמד המלים "משלוח חינם" עורר בך חלחלה עד היום, מהיום יכול להיות שהוא יהפוך לחלק בלתי נפרד מהארסנל שלך.
כנ"ל לגבי לקוחות VIP והנחות לעתים מזומנות.
והכי חשוב, תהיה לך אפשרות לכתוב, לשלוח ולשפר את מייל נטישת העגלה לרשימות התפוצה, כך שישפר את ההמרות.
והחשוב מכל, יהיו לך תובנות ברורות איך לכוונן את אימייל העגלה הנטושה שלך כך שהם יתחילו להביא לך יותר הכנסות.
לענייננו:
1. אספו את כתובות המייל בהתחלה, כולל אישור לדוור ללקוחות
כבר בשלב מוקדם של התשלום אתם רוצים לאסוף את המיילים שלה הלקוחות. ואתם צריכים את האישור שלהם לדוור אליהם. ידוע לכם שאסור לכם יכולים לדוור אליהם אם הם לא אישרו?
אם אתם מבקשים את כתובות המייל שלהם בשלב מאוחר, לא תוכלו לשלוח אימייל למי שכבר נטש עד אז. המשמעות – פחות לקוחות ברשימת התפוצה של הנוטשים, ופחות לקוחות משלמים.
אם צריך, התאימו את תהליך הרכישה כך שכתובת המייל תגיע ראשונה.
2. הכניסו את נוטשי העגלה לרשימת התפוצה
כשחלק מהלקוחות העתידיים שלכם, אלה שעכשיו נטשו את תהליך הרכישה, עושים זאת, שלחו להם מייד אימייל כדי להזכיר להם את מה שרצו לעשות.
רוב מוחץ של מחקרים בתחום מראים שאתם הולכים להעלות את המכירות שלכם בשיעור משמעותי.
שלחו אימיילים עם נושאים מעניינים ותכנים שמערבים אותם ומניעים אותם לפעולה, כדי לעקוב אחר מצבם ולהניע אותם לחזור ולקנות.
3. ככה עושים את זה מושלם
האתר הזה, Crate & Barrel, נותן הרגשה מושלמת, כאילו נגעו בכל מה שצריך ויצרו שלמות. מרגש, כן. נכנסתם לאתר? קיבלתם את ההודעה הזו – מסבירים מראש שלא באו לבזבז לנו, הצרכנים, את הזמן:
כל המחירים מוצגים בשקלים.
מכס ומעמ מחושבים בסיום
תעריפי משלוח בינלאומי נמוכים
עלויות נמל ורשויות מס כלולות במחיר (אין עלויות נוספות באספקה)
העברית מעולה, הנראות מעולה, הכל מקצועי ברמה הגבוהה ביותר.
מכאן ממשיך איתנו לאורך תהליך הרכישה בר עליון שמראה לנו איפה אנחנו:
גם כשאנחנו במוצר עצמו, מספרים לנו על זמן האספקה.
כל הזמן שומרים אותנו מיודעים בנעשה.
4. תנו הנחות כחלק משיטה אסטרטגית
אל תתנו הנחה לכל קונה שנוטש את העגלה. השקיעו מחשבה למי לתת הנחות. ככלל, מייל נטישת העגלה הראשון לא צריך לכלול הנחה, הוא בסך הכל תזכורת ידידותית.
אם אתם מתכוונים להציע הנחה, הכניסו אותה להודעת האימייל השנייה – ושקלו לאפשר אותה רק ברכישה הראשונה.
מה ההסבר?
הסבירו להם שהם מקבלים הנחה מכיוון שהם לקוחות בפעם הראשונה. בצורה הזו הם לא יתרגלו להנחות, ואתם תרוויחו יותר.
5. דחיפות? השתמשו במידה הנכונה
אל תדחפו הרגשת דחיפות. הלקוחות לא נהנים מזה, ומתרחקים. הכל במידה. אל תנסו להניע אותם לפעולה בכוח, מייד כשהחליטו לא לרכוש ועוד 3 מיילים דוחפים לאחר מכן.
משלוח בתכיפות גבוהה ושימוש בשפה שיוצרת מצוקה רגשית יגרמו להם להתרחק מכם, ואתם תפסידו אותם כלקוחות. חוץ מזה, אם אין לכם צידוק לכך, והם יעלו על זה, האמינות שלכם תיפגע.
6. תהיו אכזריים. זה אחראי
מה עושה אימייל נטישת עגלה? מביא את הקונים באופן חד כיווני לחלוטין אל דף המכירה. כל דב שמפריע, איך אומרים – שיפריע במקום אחר – אנחנו מסירים אותו מהדף.
מה נעשה עם הפניות לרשתות חברתיות? נסיר.
יש עוד אלמנטים שאתם שמים בדרך כלל שעשויים להוציא את הלקוח שלנו למקום אחר? הסירו אותם מהמייל הזה.
7. מה זאת השטות הזאת של "נטישת עגלה"? תקראו לה בשם הנכון
אתם אנשי עסקים, נכון? כלל ראשון בעסקים, מצב הרוח שלכם מכתיב את כללי המשחק והוא שמאפשר לכם להיות בעלי יכולת או שלא.
כמו שאמר הזחל לעליזה – אם את לא יודעת לאן את רוצה להגיע, לא משנה לאן את הולכת.
הלקוח עשה את רוב הדרך לרכישה? הכוס חצי מלאה? כן, מה אם במקום לראות שהוא עוזב היינו רואים שכוונת הרכישה שלו חזקה יותר?
אולי זו בכלל "עגלה שעומדת לקנות" ורק עומדת לרגע נטושה, הבעלים שלה שם אותה בצד באמצע הסופרמרקט וכבר חוזר להוביל אותה לקופה ומשם הביתה?
8. השתמשו ברימרקטינג וריטרגטינג
טיפ מפתח למאבק בנטישת עגלת הקניות הוא להבין ולקבל שתמיד יהיו לקוחות שינטשו את תהליך הרכישה.
מה שלא תעשו, אילו מיילים שתשלחו מרשימת התפוצה, וכל צעד אחר שתעשו, לא יהיו 100% רוכשים (אלא אם מכרתם למעט מדי אנשים). כך שנרצה להמשיך את הקמפיין ברימרקטינג (פייסבוק) וריטרגטינג (גוגל).
שיווק מחדש חיוני עבור קמעונאים בתחום המסחר האלקטרוני, אולי יותר מאשר לכל סוג אחר של עסק מקוון.
אם אנחנו לא משווקים שוב לאלה שכמעט ורכשו, אנחנו מגבילים את עצמנו לנסיון אחד – בעיטה אחת לשער בכל המשחק – וכמו בכדורגל, כמעט בלתי אפשרי לנצח משחק כשבועטים לשער פעם אחת בלבד.
תסתכלו על עולם המסחר האלקטרוני, ותבינו שזו מגבלה שאין לנו סיבה לשים עצמנו תחתיה.
רימרקטינג בפייסבוק מושלם למיקוד נוטשי עגלת קניות. בגלל שמודעות פייסבוק מוגבלות להגשה חזותית של ויז'ואל ופחות של טקסט (תקנות פייסבוק מאפשרות ל- 20% בלבד משטח המודעות להיות טקסט), הן אידיאליות ללכוד את היופי והעוצמה החזותית של מוצרים שמצולמים היטב, שמשכו מראש את המבקרים.
גם ריטרגטינג עם גוגל אדוורדס, מודעות Bing ושימוש בכל אמצעי פרסום טקסטואלי רלוונטי אחר הם רעיונות נהדרים, במיוחד למוצרים או שירותים שאולי לא מושכים כל כך את העין או שהצעת המכירה שלהם עוברת טוב יותר בטקסט.
כשאתם עושים את זה, בהחלט מומלץ לכלול את הלקוחות שנטשו את עגלת הקניות שלהם. עם זאת שרוב הטיפים בדף זה יכולים לסייע בהפחתת נטישת עגלת הקניות, רימרקטינג וריטרגטינג מסייעים לנו להחזיר את הלקוחות הפוטנציאליים להמשך התהליך, במורד הדרך.
9. פרסו את השטיח האדום תחת רגלי לקוחות הוי איי פי שלכם
כשאתם לקוחות קבועים של מלון, אתם מקבלים יחס מיוחד, אולי עוד מגבות, או קינוח חינם במסעדה. מה עם הלקוחות שקונים ממכם יותר, גם להם מגיע?
שקלו האם להשקיע בהם, ואם תעשו זאת יש מצב שהם יחזרו עוד ועוד וגם ימליצו עליכם. אילו הטבות אפשר לתת להם? הנחה? משלוח חינם?
הראו להם שאתם מעריכים אותם, אנשים, כולל כולנו, מתים על זה.
10. מותר לכם לשעשע את הלקוחות, ורצוי – אם יצרתם את הנסיבות הנכונות
אם זה מתאים למותג שלכם, כללו תמונה משעשעת, אולי גם טפשית, באימייל נטישת עגלה. תחשבו על אותו אדם שאולי היום שלו לא היה כזה מבריק, רואה מישהו שרוצה להעלות לו את מצב הרוח.
אולי הוא יקנה, עם מחשבה שמישהו חשב עליו ורצה לשעשע אותו.
11. הציגו תוכן שנוצר על ידי משתמשים
יש לך שורה שלמה של מוצרים שקיבלו ביקורות מעולות?
כשמישהו נוטש עגלה שכוללת אחד מאותם מוצרים, הוא יוצר פעולה מאוד מסוימת בתוך משפך השיווק שלנו.
שלח אוטומטית אימייל מיוחד לנוטשי עגלה עם ביקורות חיוביות על המוצרים מלקוחות אחרים שלך. זו ההוכחה החברתית והספציפיות – הכל בחבילה אחת.
12. עודדו קניות נוספות
מה אתם רוצים שיעשה אותו לקוח שלא רכש וקיבל מכם אימייל לנוטשי עגלה? שיחזור ויסיים רכישה. אבל תארו לכם שהוא יכול לקנות יותר מזה?
שקלו להציע להם להוסיף עוד מוצרים לעגלה והם, כמו במקרים אחרים, יקנו וישאירו אצלכם יותר כסף.
13. מי אמור להוציא הכי הרבה כסף?
יש אמרה מסוימת על שיווק, ושיווק באימייל במיוחד, שמנצח בתחרות על הלקוח, זה שיכול להוציא הכי הרבה כסף על זה שיקנו ממנו.
אנחנו לא רוצים להוציא הרבה, אלא את המינימום האפשרי כדי לעשות את המכירות הכי טובות. אז כמה נמוך אתם יכולים לרדת ועדיין לעודד רכישה?
אחרי שהחלטתם מי יקבל הנחה בסדרת אימיילים של נטישת עגלה, עליכם להבין איך ניתן למקסם את הכנסותיכם. אולי אתם מציעים 15% כאשר 10% יתנו את אותה התוצאה? התשובה היא להתחיל מייד ב- A / B טסט.
14. המלאי הסתיים? תנו לאוטומציה לעצור את מייל נטישת העגלה
לפני יומיים רציתי לקנות רהיט בחברה של רהיטים דניים מקסימים. מילאתי את הכרטיס, השקעתי בזה כמה דקות, ו- הופ! אין מוצר במלאי. מאכזב.
המוצרים שלכם נמכרים בדרך כלל במהירות? תארו לעצמכם איך ירגיש לקוח כשהוא לוחץ על אימייל נטישת עגלה ומגלה שהמוצר בעגלה אזל.
אם הפלטפורמה שלכם תומכת באפשרות הזה (כמו מג'נטו או שופיפיי), הגדירו אוטומציה שאם מוצר לא נמצא במלאי, לא יצא מייל נוטשי עגלה.
15. ברשימת התפוצה, השתמשו בכותרות משני סוגים
ישנן שתי אסטרטגיות כותרות תכנים לרשימת התפוצה, שנוטות לביצועים טובים.
הראשונה היא כותרות כיפיות, אפילו מזלזלות לפעמים, שעובדות טוב למותגים מלאי הומור, מלאי חיים, או עם הומר שחור.
האפשרות השניה היא כותרות מיילים ישירות וברורות שעובדות לכל השאר.
מה בדרך כלל לא עובד טוב? נושאים מעורפלים, ללא קווי מתאר ברורים.
קו המחשבה שצריך לעניין אתכם הוא "האם הלקוחות שלי יפתחו את המייל הזה?" ומשם עקבו אחרי אחוזי הפתיחה של המיילים, ווודאו שאכן פותחים אותם רבים מהמנויים ברשימת התפוצה. כדי להיות בטוחים.
16. קל להחזיר לכם מוצרים? תעשו את זה:
במחקר שנערך עם קמעונאי גרמני, שלחנו שתי הודעות מייל לנוטשי עגלה. אחת עם מידע ברור על החזר קל של המוצרים ואחרת בלי.
הראשונה שיפרה את כמות הכסף שהשאירו הרוכשים בכ- 50% לעומת מייל הבקרה. אם לחנות שלך יש מדיניות החזר מוצרים טובה, כדאי לך לבדוק האם להשתמש בה גם עבור נוטשי עגלה.
17. אף אחד לא יודע את זה, ספרו בקול רם!
אם אתם מציעים משלוח בחינם מעל קניה בסכום מסוים, ספרו את זה, בייחוד לאנשים שמוכנים לקנות.
צרו גרסה מיוחדת של סדרת האימיילים שלכם לנוטשי העגלה מתוך רשימת התפוצה, כך שיקבלו אוטומטית הודעה כאשר הערך הכולל של המוצרים שבעגלה שלהם מזכה אותם במשלוח חינם.
עלויות המשלוח מוסיפות קושי להחלטת הקניה, ואם אתם יכולים להוריד את זה מהראש של הלקוח, ספרו לו על זה. האחריות שלכם – שידע את זה.
18. להשתגע!
אם המותג שלכם חי וקיים עם הומור וטיפה מודעות עצמית, קחו את זה גם למיילים, לדוגמה קחו את קמעונאית הבגדים Chubbies מספרת על ההובלה החינמית, עם המפה, ומשם פינת ההומור – זה עובר רק בתמונה – תראו את ווילי 😊
גללו עד למטה…
עכשיו תראו את ווילי…