שיטה פשוטה מהירה ויצירתית לכותרות מעולות
רוצה את ההמלצה הכי טובה למי שרוצה להיות מעולה בכתיבת כותרות?
אתן לך שתיים, למה לא…
למי שרוצה להפוך מאסטר, הדרך הטובה ביותר היא
לכתוב 20-25 כותרות טובות לכל פוסט/מייל/דף, ולהחליט מביניהן.
אם השקעת בכולן, וזה הסטנדרט, החמש האחרונות יספקו לך כותרות טובות.
נעבור לשיטה מצוינת נוספת,
נאמר שיש לך עסק שמוכר קורסי נדל"ן.
כתבת כותרת, ונשארת עם טיפה סקפטיות לגביה.
למשל – "אם יש לך 10 דקות ביום,
אני מבטיח לך שתדע לקנות בתים בארה"ב ברמה מקצועית"
אם עוד לא הרגשת בוודאות האם ההבטחה מספיקה וכו'…. יש שיטה מעולה.
מה אני עושה?
שואל את שולמית אשתי,
היא במעגל הראשון של אלה שתומכים בי בענייני עריכה,
כבר 17 שנה אני שואל אותה על כותרות, והרבה פעמים היא אומרת לי
"אני לא בטוחה שאוכל לתת לך עצה טובה, זה תחום שאני לא מבינה בו".
פיתחתי טכניקה להשתמש בחוכמה ובאינטואיציות שלה לטובתי,
ואני מתרגם את הטקסט לתחום שהיא מתמצאת בו…
תחום עניין מרכזי שלה הוא קריאה מהירה, לימדה כבר מאות רבות של אנשים.
מה אני עושה?
מתרגם לתחום הזה, למשל
"אם יש לכם 15 דקות ביום, אני מבטיחה לכם שתדעו לקרוא מהר ברמה שלא תאמינו עכשיו"
והיא אומרת לי "נשמעת טוב!" (או שעדיין לא)
איך משתמשים בזה כשראית כותרת
ולא ברור לך האם כדאי להתאים אותה למוצר/שירות שלך?
כל דבר שיש לך תשוקה אמיתית אליו,
מתאים לשימוש בשיטה הזו, אני קורא לה "שיטת התרגום".
כדי לבחון את הכותרת, משנים את המילים הנדרשות
לתחום שבודקים, ומרגישים איזו תחושת בטן עולה.
ישעיהו ריב
קופירייטר ממיר.
הפרק החדש שעלה אתמול בפודקאסט מספר על נער מעיירה שכוחת אל באמריקה, שהפך לקופירייטר שמוכר במיליארד דולר.
ניתחתי מודעה שלו,
כולל שלושה אלמנטים עיקריים:
הראשון: בניית קופי שבונה שכבות של ערך באמצעות הצגת תועלות.
השני – יצירת תמונה מנטלית. כאן הוא מפתח את זה ביחס לדמות מפתח בחיים של הורה – הילד שלו.
עושה את זה במיומנות מופלאה. לראות, ללמוד, להעתיק וליישם.
הנקודה השלישית שנראה שעוברת לאורך הכתיבה, היא בניית תשוקה של הקורא באמצעות שימוש בשפה של ניגודים. במילים ובבניית טיעונים. לפודקאסט