7 משפכי שיווק שימנעו מהארנק שלכם להתייפח ברכות

בפעם האחרונה שחיפשת לקנות מוצר אונליין, נכנסת לאתר, ראית מודעה, לחצת וקנית מייד?

אם זה מה שקרה, נכנסת במהירות של פגז תותח לקבוצת הקונים הכי מהירים באינטרנט, קבוצה סופר מצומצמת עם מיעוט מבוטל של הרוכשים באינטרנט.

רוצה לקפוץ קדימה?

רוב הסיכויים שלא קנית מייד, אלא שכמו מרבית הקונים באינטרנט, עברת דרך סדרה של נקודות מגע, שהכווינו אותו לרכוש או להגיע למטרה כלשהי – למשל להשאיר את פרטיך בטופס. 

יותר קרוב למציאות?

עבור עסק שמוכר אונליין, קיימות מספר מטרות שיכולות להיות היעד אליו הוא רוצה להוביל את הלקוחות – הרשמת מנויים לרשימת התפוצה שלו, הרשמתם למועדון המנויים שלו, למכור להם מוצר, למלא טופס ייעוץ או לקבל מהם מידע נוסף, וכו'.

כמעט ואין עסקים, שיכולים להתקיים ולהתפתח רק ממודעות שהם מפרסמים. אני יכול לחשוב על כמה וכמה מוסיקאים מפורסמים שהכרטיסים להופעות שלהם נמכרות מייד. רובנו טיפה פחות מפורסמים וקהל הלקוחות שממש 'חם' על כל מה שמגיע מאיתנו קצת יותר מצומצם.

מה עושים בעלי עסקים מוצלחים שרוצים למכור?
מדריכים את האנשים שמגיעים אליהם ומכניסים אותם לסוג של מסע. כשהם רוצים שיעשו פעולה כמו הרשמה לרשימת התפוצה הם מנחים אותם.

הם עושים את זה באמצעות משפך שיווקי. אותו משפך שיווקי הוא תהליך שמכיל מספר מרכיבים.

למעשה, משפך שיווק הוא דרך שלמה ושיטתית לבנות את המותג שלך ובמקביל למכור את המוצרים או השירותים שלך. משפך שיווקי יוצר שביל שלאורכו המבקרים שלך עוברים, ומונחים לעבר פעולות ספציפיות שאנחנו רוצים שיעשו.

למה התהליך הזה נקרא "משפך שיווקי" ולא "סיר לחץ שיווקי" או "מחבת שיווקית"?

התמונות באדיבות ויקיפדיה

בסיר לחץ הכל מתבשל ביחד, ובמחבת – אותו הדבר. משפך, גם אם הוא לא תיאור מדויק, מרמז לכך שכמות גדולה נכנסת, עוברת תהליך הדרגתי ויוצאת מבעד לחור קטן יותר.

אנחנו יוצרים תהליך מדורג שעוברים בו מהקל אל הכבד. בתחילתו מתחילים הרבה לקוחות פוטנציאליים את תהליך השיווק והמכירה, ובסופו מסיימים חלק מהם, לא כולם ולרוב הרבה פחות מכולם.

יש כאן כמה תהליכים מאוד מאוד מגניבים שמכילים רכיבים שרובם דומים. ברגע שלמדתם את העיקרון, נפתחות לכם הבנות רחבות ועמוקות של תהליכי שיווק רבים.

סוגים שונים של משפכי שיווק שבהם אנחנו משתמשים כדי להפוך את הדרך שהלקוח עובר בעסק שלנו למסלול יעיל שמגדיל את העסק שלנו, וחלק ניכר ממנו נעשה באופן אוטומטי.

נראה עכשיו שבעה משפכי שיווק מרכזיים בהם משתמשים עסקים מצליחים.

1.
משפך שיווק לבניית רשימה תפוצה

למה עסקים משקיעים כל כך הרבה מאמץ בבניית רשימת תפוצה?
אם מסתכלים על הנתונים הקרים, וכבר אפרט כמה חשובים, רשימת תפוצה היא במידה מרובה הדבר הכי חשוב לעסק.

זהו מאגר נתונים של לקוחות פוטנציאליים או לקוחות שכבר רכשו ועוד ירכשו מוצרים ושירותים של העסק, שמצפים שנהיה איתם בקשר. טיב הקשר שאנחנו יוצרים יקבע מה הם ירצו לעשות יחד איתנו.

כן כן, אני ציירתי. היה כיף גדול

רוצים נתונים מעניינים במיוחד?

השוק הישראלי הוא שוק לא גדול, ולכן אנחנו משתמשים בנתונים מהשוק האמריקאי, שבתחומים רבים דומים לישראלי, או לפחות מהווים אינדיקציה כלשהי. ההתאחדות האמריקאית לשיווק ישיר מצאה בשנת 2019 כי ההחזר על השקעה של שיווק באימייל – שיווק ברשימות תפוצה – השיג החזר ממוצע של 4300%. כלומר, על כל דולר שהושקע, חזרו 43 דולרים.

המשמעות היא ששיווק ברשימות תפוצה הוא דרך חזקה ויציבה להגדלת העסק שלך. אם כבר יש לך רשימת תפוצה שמופעלת היטב, או רשימת תפוצה שמופעלת ברמה בינונית, או שעדיין לא הקמת רשימת תפוצה והצורך בכך מתחיל להתבהר לך, משפך שיווק בניית רשימת תפוצה חיוני לגדילה העסקית שלך.

כל עסק צריך להשתמש במשפך שיווק רשימת תפוצה כדי להרחיב ללא הרף את רשימת הלקוחות הפוטנציאליים שלו, תוך שימוש במיילים בודדים ובסדרות מיילים, בהתאמה לאסטרטגיה השיווקית ולאסטרטגיית הדיוור.

מה התועלת במשפך שיווק לבניית רשימת תפוצה?

משפך שיווק לבניית רשימות תפוצה מגדיל את רשימת התפוצה שלך באופן קבוע, כך שתמיד יש לך לידים חדשים ורעננים איתם נוצר קשר לגבי מבצעים ומכירות.

למי המשפך השיווקי הזה טוב?
משפך שיווק זה מיועד לכל עסק. עסקים חדשים צריכים לבנות רשימת תפוצה מאפס, ויותר מכך –
מותגים מבוססים צריכים לחדש כל הזמן את רשימת התפוצה שלהם, כדי להוסיף לה חיות ופעילות שמייצרת שיווק טוב ומכירות.

איך זה עובד:

השלב הראשון במשפך שיווק לבניית רשימות תפוצה הוא יצירת דף נחיתה אליו מפנים תנועה. דף נחיתה, משמעותו דף שמוקדש למטרה מסוימת, בהקשר הנוכחי – צירוף משתתפים לרשימת הדיוור של העסק.

למה שאנשים ישאירו את פרטיהם בדף שלך?

כי יש בו מגנט לידים – כלומר משהו שהם רוצים – זה יכול להיות ספר דיגיטלי, קובץ PDF להורדה, סדרת מיילים עם חומרים מסוימים, הרשמה לוובינר שנותן להם הרבה ערך בתחום שרלוונטי עבורם – פחות משנה מה זה, יותר משנה שהם רוצים לקבל אותו, וכמובן – שאלה שרוצים להוריד אותו הם הלקוחות הרלוונטיים לעסק שלכם.

הנקודה הזו חשובה: מגנט הלידים שלך צריך להיות מוצר נחשק עבור הלקוחות שפוטנציאליים עבורך, ולא כאלה שבטעות הגיעו לדף הנחיתה. אם הלקוחות שלך באו להשקיע בנדל"ן בארה"ב סביר להניח שהם ירצו לדעת מהן 29 הנקודות לבחון נכס שמוצע להם בממפיס, טנסי.

אם הם רוצים להפוך למשקיעים, הגיוני שתציעו להם סדרת סרטונים שמסבירה מהן אפשרויות ההשקעה הטובות יותר בישראל או בחו"ל, בהתאם למקומות בהם אתם מציעים להשקיע, אם פיסיים ואם לא.

לדוגמה, אם תורידו את מגנט הלידים העליון בדף הבית באתר, יגיעו אליי פרטי ההתקשרות אתכם. אדע שאתם מתעניינים בכתיבת מיילים ללקוחות שלכם, ואתחיל לשלוח לכם מידע רלוונטי (מתנצל מראש, עד שהגעתם לכאן אולי כבר הוחלף לאחר).

אחרי שתחליטו מהו מגנט הלידים שלכם, יש לכם כמה אפשרויות. יכול להיות פשוט ולעניין להוסיף את כל מי שנרשם לרשימת התפוצה שלכם (אני ממליץ).

עם זאת, במידה ואתם רוצים להעלות את רמת המעורבות של הנרשמים, ולכן לתת להם לעבור משוכה קלה, אפשר לקבוע שההרשמה כפולה, כלומר לאחר ששמים את המייל בטופס ולוחצים על כפתור השליחה, נדרש מהם להיכנס לאימייל שלהם ולאשר את ההרשמה.

מה אתם רוצים שיקרה?

שלאחר שהם נרשמים לרשימת התפוצה, פרטיהם אכן יתווספו לרשימת התפוצה ושהפרטים שלהם נרשמו לסדרת מיילים אוטומטית שתישלח אליהם.
ברגע שהם נרשמו בטופס בדף הנחיתה, הכווינו את הלידים לדף תודה ובו הקובץ שלכם זמין להורדה מיידית. או שיש בו הנחיות מה לעשות.

טיפ למתקדמים

אחד הדברים שאני מעדיף לעשות הוא לא לתת את הקובץ בדף הנחיתה, אלא להכווין לפתוח את האימייל ולקבל אותו שם.

ברגע שאותו נרשם לחץ על המייל שהתקבל ממני, הוא יכול לתרום לרמת רמת האמינות שלי כשולח מיילים שנבחן כל הזמן על ידי שרתי המיילים ובראשם ג'ימייל. אם הוא פותח את המייל ממני, רמת האמינות שלי נחשבת גבוהה יותר.

עכשיו מתחיל להיות מעניין כאן

אם כל מה שאתם רוצים זה להוסיף אנשים לרשימת התפוצה שלכם, הצעדים שכבר עשיתם עד כה יספיקו לכם. אבל לרשימת תפוצה אין ערך בלי משימות מניעות לפעולה שמבצעים הנרשמים בה.

החלק השני הזה הוא זה שקשור להנעת הלקוחות הפוטנציאליים החדשים שלכם לרכישה של השירות או המוצר שלכם.

תרצו להכניס אותם לסדרת מיילים אוטומטית, סך הכל ארבעה מיילים. הראשון יוצא ברגע ההרשמה לטופס ולאחר מכן עוד שלושה, כל אחד יוצא יום אחרי הקודם.

אימייל מס' 1
מזכיר את ההפניה להורדת המוצר החינמי שנרשמו להוריד – ולקשר חזרה לדף התודה, אם זה המקום בו נמצא הקישור להורדה.

אימיילים 2,3,4
מתחילים לקדם את המוצר שלכם, ואתם צריכים לכלול בהם קישור לדף מכירת המוצר.

אם ליד נכנס ממלא טופס הרשמה ובוחר שלא לרכוש, עליכם לסמן אותו בתגית "נוטש", כך שתוכלו להגיע אליו בשלב מאוחר יותר. אם אותו ליד אכן רוכש, תתייגו אותו כרוכש ותכוונו אותו לדף התודה.

2. משפך שיווקי: דף מכירה עם וידאו ( VSL (Video Sales Letter))

לסרטונים בשיווק יש המון עוצמה. הם מושכים עד 300% יותר תנועה ממודעות תמונה וטקסט ומערבים את הצופים גם ליותר זמן וגם לפעולות רבות ועמוקות יותר. מחקרים מראים שהמשתמש הממוצע מבלה 88% יותר זמן באתר עם וידאו.

והכי חשוב בשבילנו, הם עוזרים וגורמים להמרת לקוחות פוטנציאליים לקונים.

משפך שיווק דף מכירה עם וידאו (VSL) הוא צעד מצויין לעשות ברגע שיש לכם רשימת תפוצה עובדת.

מה התועלת ביצירת משפך שיווק VSL?

זהו משפך שיווק חזק שעוזר לייצר מכירות, גם, ויותר מהרגיל, עבור מוצרים או שירותים בעלי מחיר יותר גבוה. 

למי משפך השיווק הזה טוב? 

לעסקים שכבר יש להם רשימת תפוצה ומוצר או שירות שהם רוצים למכור.

Video Sales Page

איך זה עובד:

במשפך שיווקי של דף מכירה עם וידאו, אנחנו מכוונים את הרשימה שלנו לדף מכירה עם וידאו בראשו.

באותו סרטון יש מידע על מה שאנחנו מוכרים, הכולל הצעה בלעדית וחד פעמית. גם אם זה מוצר שאנחנו מוכרים בשוטף, הקמפיין שאנחנו מבצעים עכשיו הוא עם הצעה בלעדית וחד פעמית.
סוג ההצעה הזה הופך את ההצעה לנדירה יותר, מיוחדת, ונחשקת. לרוב נערב בה הנחה מיוחדת ובונוסים מסוימים, מוגבלים בזמן.

דף המכירה בו הסרטון נמצא מאפשר לרכוש את המוצר/שירות שאנחנו מציעים.

אם אותו אדם שהגיע בוחר לקנות את מה שהצענו לו, אנחנו מעבירים אותו לדף הבא. הדף הבא לא אומר לו "תודה רבה, אנחנו מקווים שתהנה מהמוצר שלנו" וכו', אלא מציג לו הצעה נוספת או 2-3 הצעות נוספות.

לחילופין, אם הוא בוחר שלא לרכוש, יש לנו הזדמנות למכור לו מוצר שנותן לו ערך גבוה, אבל בעלות נמוכה יותר.

אם הוא קונה את המוצר הזול יותר, אנחנו מעבירים אותו לדף הבא ומציעים לו לרכוש מוצר נוסף. 

בדף שמציע את המוצר למכירה נכלול אפשרות לרכוש או ללחוץ על "לא תודה".

ובלי קשר לזה, אם הוא רוכש פריט שני או שלא, נעביר אותו לדף בו נגיד לו "תודה רבה".
משם אנחנו מכניסים אותו לסדרת מיילי פולואפ משך שלושה ימים. סדרה זו אמורה להזין את הלקוחות החדשים שלנו.

מייל ראשון בסדרת המיילים שולח את המוצר ללקוח שרק רכש, אם עדיין לא עשינו זאת, ובמקביל מצביע על היתרונות של המוצר שרכש.

המייל השני מצביע על אתגר מסוים שהרגע רכש, ומציע טיפ להתגבר על האתגר הזה. מטרת המסר הזה היא להקל ולסלק מהדרך מחשבות חרטה שמגיעות לעתים קרובות לאחר הרכישה, וגורמות להחזרות מוצרים ושירותים.

המייל השלישי והאחרון מקדם מוצר נוסף שבא לעזור למשתמשים להצליח עם זה שכבר רכשו.

3. משפך שיווקי לסקר

מהו משפך שיווקי לסקר?

משפך סקר הוא אחד המשפכים הכי חשובים שיש. באמצעות סקר מהיר ניתן לפלח סוגים שונים של מבקרים בנכסים האינטרנטיים שלנו. התוצאה היא שמכאן והלאה, אם עשיתם את הסקר בצורה נכונה, תוכלו להכין מוצרים ולשלוח מסרים מדויקים יותר לאנשים שעברו את משפך הסקר.

משפך הסקר עשוי לכלול דפים רבים התלויים ביעד ובאסטרטגיה שלכם. עם זאת, בדרך כלל יש להם שלושה שלבים:

1. דף סקר:
המקום בו אתם שמים את השאלון ומפרידים בין הקבוצות השונות של הגולשים, כתלות בתשובות שלהם.

2. דף נחיתה:
הגולשים ממלאים את המייל שלהם כדי לקבל את התוצאות.

3. דף תוצאות:

אתם מציגים את התוצאות ומציעים להם הצעה המתאימה להם.

למה משפך שיווק לסקר הוא כל כך חשוב?

בניגוד למשפך ליצירת לידים שבו אנחנו משקיעים זמן, כסף וידע ולבסוף נותן לנו כמות של לידים שאנחנו לא ממש יודעים מה טיבם, ונאלצים להסתמך על מקור התנועה כדי להבין בערך מה מעניין אותם ומה הם רוצים, ובהמשך להשקיע עוד המון מאמץ כדי להבין מה טיבם, משפך שיווקי לסקר הוא פשוט מאוד ויעיל מאוד להבנת העולם של הלקוח – הצרכים והרצונות שלו.

שני יתרונות משמעותיים של משפך שיווקי לסקר הם:

1. הוא כשלעצמו מהווה מגנט לידים בשל העניין שהוא מעורר, אנחנו הרי אוהבים לענות על שאלות. כך שאם יצרנו אותו כמו שצריך, יש לנו כבר מגנט לידים טוב.
2. משפך לידים לסקר מפלח את המשתמשים השונים ומכאן אנחנו יכולים לשלוח מסרים שונים ולבצע אופטימיזציה של התכנים הנשלחים לסגמנטים השונים של רשימת התפוצה.

מהם השלבים ביצירת משפך שיווקי לסקר?

שלב 1: זהו מי קהל היעד שלכם
ברגע שכיוונו לקהל יעד מדוייק, ההמשך שלנו יהיה עוד יותר מדוייק ופחות נתאמץ לייצר תפוקות שיווקיות ומכירתיות.

שלב 2. צרו את שאלות הסקר שלכם וצרו את משפך הסקר עצמו

כך זה נראה באופן כללי
1. (תמונת עמוד סקר > קבוצות 1,2,3)

ומשם עוברים לשאלות ההמשך לכל קבוצה , ולתשובות הניתנות.
2. (תמונת עמוד סקר יותר מפורט > קבוצות 1,2,3> שאלות ותוצאות)

שלב 3: הביאו תנועה

שלב 4. נתחו את התוצאות ובצעו אופטימיזציה

4.
משפך שיווק מכירות של עמוד אחד

רוצים יתרון עסקי גדול?

למכור ללידים קרים, שזו הפעם הראשונה שהם פוגשים אתכם, זה יתרון עסקי גדול. ענק. עצום.

רוב העסקים נשארים שם, בנקודה הזו, חלקם גם עושים אותה טוב. אבל… מה אם הייתם יכולים למכור לאותו לקוח שכבר קנה, עוד מוצר או אפילו עוד שני מוצרים? 
בכמה היתה עולה הרווחיות של העסק שלכם?

משפך שיווקי של עמוד אחד הוא משפך שיווק די פשוט שמאפשר למכור שלושה מוצרים: 
– מוצר ראשי
– מוצר דחף 
– ומוצר שדרוג (upsell)

מהי התועלת לעסק שלכם:

העסק משיג יותר מכירות בבת אחת, עלות המכר מצטמצמת והרווח גדל.

למי מיועד משפך שיווקי של עמוד אחד:

משפך שיווק של עמוד אחד אידיאלי לעסקים שיש להם מספר מוצרים ורוצים, ויודעים, לייצר מכירות מלידים קרים, שזו הפעם הראשונה שפוגשים אותם.

איך זה עובד:
משפך שיווק של עמוד אחד לא נסמך על רשימת תפוצה קיימת, אלא על תנועה שמגיעה מערוץ בשליטתנו, כמו פייסבוק או יוטיוב, ישירות לדף המכירה , בו יש אפשרות לרכישה.

בדף זה אתם רוצים לתייג כל אחד שמגיע כדי לטרגט אותו לאחר מכן.

ללידים שנשארים ורוכשים, נציע הצעת דחף במהלך הרכישה. מה זו הצעת דחף? כמו המסטיקים, והשוקולדים שמחכים ליד הקופה בסופר, שרק נושיט את היד ונשים בעגלת הקניות. הם תוספת נוספת, בדרך כלל קשורה למשהו שהלקוח קונה, שמיוצגת בדקה האחרונה לקניה כחבילה שקשורה למוצר שרק רכשנו.

לפני שלושה חודשים התקלקלה לנו מכונת הכביסה. שוין. מה לעשות? הוצאה לא צפויה.
נכנסנו (אשתי) לאינטרנט, חיפשנו (כנ"ל), מצאנו (כן, אותה אחת אהובה), קנינו (יס).

מגיע המתקין, נושא את המכונה על גבו – "לא, אני לא צריך עזרה" הוא אומר. לפחות ניסיתי (כאן זה כבר תורי). 

עולה במדרגות קומה ראשונה ועוד קומה בתוך הבית, לא פשוט. שם את המכונה, מחבר אותה, ולפני שהוא הולך לדרכו עם המכונה הישנה על גבו, מציע לנו לקנות אחריות ארוכה יותר של שלוש שנים במקום שנה על חלק כלשהו. 

בפעם שעברה שהגיע התואם שלו, עם המכונה הקודמת, הוא הציע מסנן שסופג יונים או גיר או לכלוך מהמים, משהו כזה מפלסטיק כחול וצהוב, קניתי.

אלה הן הצעות דחף (ככה אני קורא להן, עוד לא מצאתי מונח מתאים אחר). 

ואם אתם מוכרים מנויים לאתר חברים?
יכול להיות שאימון אחד על אחד אתכם הוא הצעה מתאימה.

הדבר המגניב במשפך שיווקי זה הוא שהמכירה לא נגמרת ברגע שהם לחצו על הצעת הדחף שלכם.
במקום לעבור ישירות לדף תודה, תרצו שהרוכש יעבור לצפות בדף עם הצעה למכירה נוספת – אפסל.

מכירת האפסל צריכה להיות הצעה נוספת שיש לכם, בה הם עשויים להתעניין, או הצעה יקרה יותר של המוצר או השירות שלכם.

אם אתם מוכרים מנוי במועדון כושר, ורק מכרתם למישהו מנוי שנתי, כולל אימון יחיד של אחד על אחד עם מאמן בחדר הכושר, תוכלו להציע ללקוח עכשיו מפגש חודשי אחד על אחד עם מאמן הכושר לבניית שרירי הבטן.

וודאו שלדף המכירה שלכם יש אפשרות לקבל או לדחות את ההצעה. אם הלקוח שלכם רוכש את הצעת האפסל, הכווינו אותו לדף התודה.

אם הלקוח דוחה את מכירת האפסל, ולוחץ על קישור ה"לא מעוניין", הפנו אותם לדף התודה שלכם.

5.
משפך שיווקי בחנות וירטואלית

יש לעסק שלכם לפחות שלושה מוצרים שאתם רוצים למכור? אם כן, משפך שיווקי לחנות וירטואלית הוא דבר שאתם מאוד רוצים בעסק.
זה משפך שיווק יותר אינטנסיבי ויותר מורכב מהקודמים, אבל שכרו בצידו. ולפעמים השכר הזה שווה במיוחד.

תועלת לעסק שלכם:
משפך שיווק לחנות וירטואלית עוזר לכם למכור פעם אחת ופעם שניה ופעם שלישית… בינגו! לא לא, טעות – מכאן זו פעם רביעית והלאה…

למי מיועד משפך שיווק חנות וירטואלית?
משפך שיווק זה אידיאלי לעסקים עם שלושה מוצרים או יותר למכירה.

איך זה עובד:
תרשים הזרימה נראה מורכב? אל תתנו לו להפחיד אתכם. המשפך השיווקי אמנם אינטנסיבי, אבל גם חזק מאוד. המבקרים מגיעים לעמוד הקטלוג שמפרט את המוצרים שלכם, עם כפתור קנייה המצורף לכל מוצר.

כאשר גולש בחנות לוחץ על רכישה על אחד מהמוצרים שלכם, הם יקושרו לדף הזמנה למוצר זה.
אם אתם יכולים, צרפו אפשרות לקבלת עזרה בדף ההזמנה, לכל מי שקצת מבולבל או שיש לו שאלה.

עכשיו, שני דברים יכולים לקרות למי שנמצא עכשיו בדף ההזמנה שלכם:

1. הם יכולים לרכוש – תיכף ניגע בחלק הזה. 
2. הם נוטשים את דף המוצר. במקרה זה תרצו לתייג אותם בתגית מסוימת, והם נוספים לסדרת נוטשי עגלה.

מכירים את הנושא של נטישת עגלת מכירות לפני הרכישה? 

מדובר על כך ש – 60-80% מאלה שהתחילו תהליך מכירה נוטשים אותו לפני סיומו. אלה בהחלט המון אנשים, ואולי גם תופתעו לדעת שיש הרבה מאוד בעלי עסקים שלא מטפלים בו במידה סבירה. טיפול נכון יכול פשוט להעלות לכם את המכירות באחוזים ניכרים.

תוכלו לקבל כאן יותר ידע על סדרות דיוור לנוטשי עגלה, ואילו סדרות מיילים לשלוח להם כדי להעלות את ההכנסות שלכם במסחר אלקטרונית
סדרת מיילים מיילים לנוטשי עגלה אמורה להיות של 3-4 מיילים, שכל אחד מהם מגדיל את עוצמת הדחיפה להחזיר את הלקוח הנוטש לעגלת המכירות.

אם מישהו רוכש מאחד המיילים בסדרה, ודאו שהוא מוסר מהמשך הסדרה ואינו מקבל עוד הצעות לרכישת אותו מוצר.

בשלב הזה תרצו לתייג אותו כרוכש, ואחר כך, אם החלטתם לעשות אפ-סייל, תפנו אותם לדף המכירה שלכם ולאחריו לדף התודה.

סדרת המיילים שלנו לא נגמרת שם, עכשיו נרשום אותו לסדרת מיילים של הזנת הלקוח, שמטפחת אותו כלקוח ומביאה אותו שוב לקטלוג, לרכישת מוצר נוסף.

6. משפך שיווקי למועדון לקוחות – אתר חברים

ענף אתרי החברים צפוי לעלות לשווי של 325 מיליארד דולר עד שנת 2025.
ומסיבה טובה.

אתרי חברים מייצרים תזרים הכנסות חוזר. נדרשים פחות לקוחות לאורך זמן על מנת להיות רווחיים, מכיוון שאותם לקוחות קונים שוב ושוב. מאמצי השיווק שלכם, שבדרך כלל מביאים את הלקוח לרכוש פעם אחת, מביאים אותו לרכישה שחוזרת על עצמה בתדירות מסוימת.

משפך שיווק מועדון לקוחות יעזור לכם להשיג לקוחות חוזרים חדשים. המשפך השיווקי לוקח חלקים ממשפך שיווק בניית רשימת תפוצה וחלקים ממשפך שיווק VSL ומחבר אותם יחד עם כמה שינויים.

מהי התועלת לעסק שלכם:

משפך שיווק מועדון לקוחות יעזור לכם לבנות את בסיס הלקוחות שלכם, גם את אתם מבססים אותו על לידים קרים.

משפך שיווק מועדון לקוחות נקרא גם משפך שיווק אתר חברים.

משפך שיווק אתר חברים אידאלי לעסקים מבוססי ידע, שרוצים מודל שיווק ומכירה של הכנסות שחוזרות על עצמן.

איך זה עובד:

השלב הראשון בהגדרת המשפך הזה הוא יצירת מודעות או מקור תנועה שיפנו לדף נחיתה שלכם – ובו מגנט לידים. אתם יכולים להשתמש באותו מגנט לידים שהשתמשתם למשפך שיווק בניית רשימת תפוצה, אבל זו האפשרות הפחות טובה.

האפשרות האידאלית היא לייצר אחד חדש, שמותאם לגמרי למועדון הלקוחות שלכם.

אחרי שהאנשים שמגיעים ממקור התנועה החדש שלכם ישלימו את מילוי טופס קבלת מגנט הלידים, תרצו לשלוח להם סדרה של 4 מיילים. – זהו רצף מעקב.

בדומה לרצף המיילים בסדרת בניית רשימת תפוצה, אימייל 1 צריך להזכיר לגולש את המוצר החינמי שנרשם להוריד, ולקשר חזרה לדף התודה, אם זה המקום בו נמצא הקובץ הזה.

אימיילים 2,3,4 מתחילים לקדם את המוצר שלכם, וכדאי שיהיו בהם קישורים לדף המכירה עם הסרטון שלכם.

כשהליד שלכם מזין את המייל שלו בדף הנחיתה, תרצו לכוון אותו לדף תודה שבו ניתן להוריד את המתנה החינמית. דף זה, כמו גם המתנה החינמית, אמורים להכווין את הגולש שלכם לדף המכירה.

באמצעות הכוונת הלידים שלכם לדף המכירה, דרך דף התודה וגם דרך סדרת המיילים, אתם נותנים להם מגוון אפשרויות בודדות להגיע לדף הרכישה.

דף המכירה – VSL – מוכר לנרשמים מוצר שהוא מועדון חברים.

כאשר הליד רוכש, שלחו אותו לדף תודה. עליכם להגדיר באוטומציה שהוא יקבל אימייל עם פרטי הכניסה שלו. דף התודה והאימייל אמורים שניהם לקשר לדף הכניסה למועדון החברים.

אם מועדון החברים שלכם כולל מספר רמות של חברות, כגון מועדון בסיסי, רגיל ומתקדם (עם שמות תואמים כמובן – 'כסף', 'זהב', 'יהלום' וכו'), אתם יכולים ליצור מועדון יוקרתי במחיר מתאים שאליו מגיעים לאחר ההרשמה לרכישת המועדון (מי בקהל אמר 'פלטינה'?).

7. משפך שיווק 4 הימים – "מכונת המזומנים"

ההיבט הרווחי ביותר בעסק מקוון מסתכם בדבר אחד… היכולת להציע הצעות רכישה משכנעות לקהל שגורמות להם לקנות.

משפך שיווק "מכונת המזומנים" הוא למעשה מכירה בשלבים מתוזמנים, שעובדת – באופן לא מפתיע – משך 4 ימים. המכירה הזו נבדקה במספר רב של תעשיות, והוכיחה עצמה כיצרנית הכנסות מהירות.

מה התועלת לעסק שלכם?

טוב, זה די ברור מהכותרת, תוך ארבעה ימים אמורות להיות לכם יותר מכירות.

למי מיועד משפך שיווק 4 הימים?

משפך שיווק מסוים זה הכי מתאים לעסקים שכבר יש להם רשימת תפוצה גדולה ומטופלת היטב.
ובכל מקרה, אם יישמתם את משפכי השיווק עליהם כבר דיברנו, אתם אמורים להיות די מהר עם רשימה יפה משל עצמכם.

איך עובד משפך שיווק מכונת המזומנים?

המשפך השיווקי הזה נועד לאנשים שכבר ברשימת התפוצה שלכם, לכן אין צורך במקורות תנועה.

מה עושים כצעד ראשון?

בחרו סיבה למכירה בזמן מסוים – "יום עצמאות שמח"…
רוצים סיבה לחגיגה בכל יום בשנה?

גגלו "every days holiday" ומייד תמצאו את יום בועות הסבון, את יום התה החם הלאומי , את יום הדינוזאורים בעלי הכנפיים הקטנות מ- 3.79 מ' וכיוצא בזה. בכל מקרה – סיבה לחגוג – מצאתם!

ואז, משך 4 ימים, שלחו 2 מיילים כל יום לרשימת התפוצה, בסך הכל 8 מיילים לרשימת הדיוור שלכם.

מה אומרת סדרת המיילים הזו?

שאתם בעצם נותנים הנחות בגלל החג, או סיבה כלשהי.
כמובן שתכתבו את היתרונות של ההצעה הספציפית, היא חייבת להיות מצויינת, וכמובן שתכללו מגבלה – עד מתי ההצעה בתוקף – 4 ימים מהמייל הראשון שנשלח.

רוצים להכניס לאימייל עוד מנוע שיוצר לחץ על הקונה? שימו טיימר.

כל אימייל יקשר לדף המכירה שלכם. לאחר סיום המכירה, מנויי רשימת התפוצה שלכם יגיעו לדף שמודיע שהמבצע הסתיים. לא רוצים ללכת עם הכלל הזה? קחו בחשבון שבפעם הבאה שתנסו ליצור לחץ על ידי שימוש בזמן סיום המכירה, הלקוחות כבר לא יסתכלו על הלחץ בזה באותה צורה, ורק יחכו להזדמנות הבאה.

בדומה למשפכי השיווק הקודמים, כשהמנויים בתפוצה לוחצים על כפתור הרכישה, הם עוברים לדף הזמנה. במידה והם רוכשים, העבירו אותם להצעת אפ-סל, משם הם מופנים לדף תודה על הרכישה אם רכשו, או לדף תודה ולהתראות, אם לא רכשו.

כמה עולה ליישם את משפכי השיווק האלה?

השאלה הכי טובה היא כמה עולה לא ליישם אותם, זו שאלה עם תג מחיר גבוה פי כמה וכמה מאשר הקודמת. בכל מקרה, לא הייתי ממליץ ליישם את כולם ביחד אלא להתחיל עם אחד או שניים.

בכל מקרה, שמעתם פעם ארנק מתייפח ברכות?

גם אני לא, וכדי ששלכם לא יעשה את זה טוב תעשו אם תשלחו לי הודעה בווטסאפ או בצור קשר, שאתם רוצים להצליח כמו הלקוחות שלי, נקבע שיחת הכרות ונראה האם אני יכול לעזור לכם. 

נהדר שקראתם, והרבה הצלחה!

ישעיהו ריב
קופירייטר ממיר

פוסטים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה