פרק 9. מפרחח עני בעיירה נידחת למוכר במיליארד דולר | ג'ין שוורץ, קופירייטר גאון

היום אציג לכם מודעה שכתב מי שהפך מילד בעיירה שכוחת אל במונטנה לקופירייטר מהטובים ואולי העשירים ביותר, שמכר מוצרים בכמיליארד דולר.

שם המודעה שלפניך "איך להפוך את הילד שלך לקוסם בכיתה" והיא מוכרת ספר. כמה ספרים היא מכרה?
המודעה מספרת על 225,000 בזמן פרסומה.
ממה שקראתי הסכום הכולל היה 600,000 עותקים.
מחיר המכירה המצוין במודעה הוא 5.8$. כלומר סכום כולל של כ 3.5 מליון דולר.

בהרצאה ששמעתי בה הרצה ג'ין שוורץ בבית ההוצאה לאור רודאו, מהגדולים והחזקים בארה"ב,
מציג אותו עובד של בית ההוצאה שגם עבד איתו על פרויקטים משך 11 שנה,
כמי שכתב עבורם פרסומות שמכרו 8 מיליון ספרים בכ 200 מיליון דולר.
זה דבר ללא תקדים בתעשיית הדיוור הישיר. מדובר על 1994, חודשיים לפני שהשתחררתי. שנה לפני מותו.
לכן המספר 225,000 נשמע הגיוני.

בין המשפטים שנאמרו עליו:

>"אם מישהו קבע את הטון והסגנון של שיווק מוצלח של ספרים ללקוחות, זה ג'ין שוורץ"

> "לאף כותב בעסק אין את האנרגיה של שוורץ, האינטנסיביות שלו והיכולת שלו לערום תועלות זו על זו, ועל עוד תועלות."

> "הנתיב הנכון לכל מי שנכנס לתוך התעשיה הזאת צריך להיות ללמוד בעל פה
את אחת החבילות של ג'ין שוורץ אחרי הבנה של הקריאייטיב השיווקי שהקופי האסטרטגי מדגיש."

במודעה הזו נתרכז בשלושה אלמנטים, נרחיב אותם ואציג לכם דוגמאות ליישם אצלכם בעסק או בעבודה.

הראשון: בניית קופי שבונה שכבות של ערך באמצעות הצגת תועלות. כבר נראה מה נאמר על הקופירייטר שלפנינו בעניין הזה.
השני – יצירת תמונה מנטלית. כאן הוא מפתח את זה ביחס לדמות מפתח בחיים של הורה – הילד שלו.
עושה את זה במיומנות מופלאה. לראות, ללמוד, להעתיק וליישם.
הנקודה השלישית שנראה שעוברת לאורך הכתיבה, היא בניית תשוקה של הקורא באמצעות שימוש בשפה של ניגודים. במילים ובבניית טיעונים. תהנו!

קישור לצפיה במודעה


הרשמו והאזינו דרך האפליקציה המועדפת עליכם

פרקים נוספים שעשויים לעניין אותך