איך לשכנע לבחור בעסק שלך, בלי מניפולציות.
"מה זה אומר פגם אסטרטגי? זה למשל אם אני אגיד לך שיש לי אבקת כביסה שמנקה מעולה וגם היא טובה לאיכות הסביבה, מה תגיד?
לא הגיוני. באבקת כביסה טובה יש כימיקלים. כימיקלים זה לא טוב לסביבה. זה לא יכול להיות.
יכולה להיות כזאת אבל אני לא אאמין לזה.
אלא אם כן אתה תגיד משהו כמו "האבקת כביסה החדשה שלי מנקה 4% פחות טוב, אבל היא 82% יותר טובה לסביבה".
לזה אני כן אאמין."
נקודה מתוך רבות עליהן דיבר אליאב אללוף בראיון המוגש לכם כאן למטה, ביוטיוב, בספוטיפיי ועוד.
אליאב, איש פלסטלינה בעולם של ברגים, הוא מומחה לשיווק ולסטוריטלינג, מרצה בינלאומי, סופר ויועץ שליווה למעלה מ-100 מותגים מובילים בארץ ובחו"ל, לרבות טבולה, אל על, אלקטריאון, קוקה קולה, זארה ועוד.
ספרו האחרון, שכולל פרק על סטוריטלינג, נקרא "להיות פלסטלינה בעולם של ברגים". כמה מילים עליו ב 59:50
על מה הוא דיבר?
00:33 – מתי הלקוח הפוטנציאלי יאמין לחידוש שאינו חלק ממערכת האמונות שלו
42:00 – מה זה "שקלול תמורות" – Trade Off?
03:13 – הפעם הראשונה שהבכתי את אליאב
3:40 – מתי אנחנו מקשרים משווקים למניפולציה ורמאות
04:20 – שיווק שלא תתבייש לעשות
5:45 – תעשה את השיווק שמכבד אותך ושגם מביא את הבשורה שלך לעולם
06:10 – שלושת מעגלי הלקוחות
המעגל הראשון – הלא טוב
המעגל השני – מאפיינים
07:00 – מתי עסק מתחיל מפסיק לצמוח
07:20 – למה הפרסום בהתחלה לא עובד
8:45 – מה זה מותג
09:40 – כלל אצבע לחלוקת משאבים בין מיתוג לשיווק ומכירה ישירה
10:30 – מה אני רוצה לייצר אצל הלקוח הפוטנציאלי שלי, כדבר ראשון
11:40 – טריגר סטורי, ושילובו בסטוריטלינג
14:14– מה לא להגיד על המוצר/שירות שלך
14:30- אמירה שפוגעת באמון הלקוח הפוטנציאלי
15:00 – מהו פגם אסטרטגי
15:20 – מתי אאמין למשווק שמצביע על פגם אסטרטגי
16:25 – איך למנף תובנות שכבר יש לאנשים, לטובתנו
17:05 – למה גבר "יקפוץ" על מי שהיא ביצ'ית
17:40 – למה הפרסומת "רבלון – צבע השיער היקר בעולם" עבד?
18:00 – דרך לדבר אל התפיסה הסמויה שיש ללקוח על המוצר/שירות שלך, שייתפס בעיני הלקוח לטובתך
19:50 – איזה לקוח אתה לא רוצה
20:10 – מה מצפים אנשים כשרוצים לקבל שירות
21:30 – חלוקת האנשים ל- 4 סוגים: נערצים, קולגות, עליהם מרחמים, אלה שאנחנו שונאים, ולמי מהם נרצה למכור.
23:00- מה הקשה על המנטור שמוכר הרזיה, ועל אילו מהם היה צריך לדבר כדי לשנות?
28:30 – איך יש רשימת ממתינים לקניית בושם שעולה 1,500 דולר ל- 30 מיליליטר?
29:55 – למה אתה מביא לבת הזוג שלך פרחים אמיתיים ולא מפלסטיק?
31:30 – מה ההבדל בין המוח שקונה למוח המוכר?
32:30 – שאלה לא ממש נעימה ולא צפויה על הרגלי האכילה שלי
33:40 – למה בבברלי הילס לא שותים שמפניה כל היום?
36:09 – איזה שואב אבק – אולי ברמה נחותה – תקנה הביתה, כדי להרגיש בטוח?
37:45 – המטרה של בעל עסק בהפיכתו למותג
38:40 – כמה מותג צריך לשאוף להיות עסק שירות?
39:00 – מה אתה כבעל עסק שירות צריך שיגידו עליך?
…………
42:00 – איך לכתוב כדי שהלקוח ירצה בך?
…………
44:40 – אילו רגשות הכי חשובים לנו בשיווק כדי לשווק בהצלחה?
…………
46:40 – איך אתה נכנס לראש של הלקוח?
47:00 – אמפתיה – אתה מסוגל להיות אמפתי?
47:47 – איך הביולוגיה האימהית מעוותת החלטות קניה של אמהות?
49:50 – איך לייצר אמפתיה, ומה אמרה על זה אמא תרזה?
51:10 – כמה אמפתי צריך להיות משווק?
51:30 – למה אנשים מזמינים דומינוס פיצה גם כשיודעים איך משווקי הפיצה עובדים עליהם?
52:40 – איזה גן חיות נוצר כשאין מותגים?
53:30 – איך טריפאדווייזר הרג את מלכודות התיירים
45:10 – איזה ביקורות לקרוא באמזון?
…………
55:05 – איך להתחבר בחינם למעיין הידע השופע של אליאב אללוף?
…………
58:16 – איזה עובדים מפטרים דבר ראשון?
59:36 – איך ללמוד לבטא את עצמך בעולם שמצפה שתהיה בורג?
59:50 – איך כמנהל למנוע אנרכיה מוחלטת, ומצד שני לנהל אנשים שלא מוכנים לעבוד במשמרות סתם, או שעוד כסף לא מניע אותם לפעולה?
1:00:05 – סטוריטלינג וסטוריטריגר – איך אני יוצר סיפור שיוצר חיבור רגשי לקהל מטרה?
1:00:14 – איך אני גורם לאנשים להעדיף אותי למרות שאני לא בהכרח הכי טוב בעולם?
1:01:10 – איך לקבל ממני מתנה ממש שווה?