איך שינוי בכותרת הכפיל [כמעט] את כמות הקוראים?
בשבועות האחרונים נכנסתי לפרויקט חלומות –
פרויקט "חרוש" – שבאופן מחזורי מתקיים כבר כמה שנים,
ובכל מחזור "מחזיק את ההגה" קופירייטר,
בד"כ מבעלי הנסיון והמוניטין הטובים בישראל.
הוא מכתיב את הטון ואמון על חלק הארי של התקשורת היוצאת.
הוא מכתיב את הטון ואמון על חלק הארי של התקשורת היוצאת.
מה כותבים? מכל טוב:
מיילים, סמסים, פוסטים, דפי מכירה, דפי נחיתה.
תשאלו ובצדק, מה כבר אפשר לחדש?
המסרים דומים, הקהל אותו קהל קשוח
שכבר שמע מסרים דומים לאלה המון פעמים –
קהל סקפטי, מנוסה, חשדן, ועכשיו, כתבלין,
עני בצורה יוצאת דופן, לאחר שני סגרים ויש אומרים שעוד אחד או יותר בדרך.
וחוץ מזה, ממה יכול ליהנות אדם, לא מזוכיסט, אלא איש מקצוע ש"מת" על המקצוע שלו?
כקופירייטר מומחה לשיפור המרות באמצעות תוכן שיווקי,
אחד האתגרים שאני הכי נהנה בהם הוא בכותרות. כי הכותרת היא תמצית, היא מפתח, היא תעלומה, היא מסתורין עם קוד שנועד שאפצח אותו.
ואיפה הכותרת הקריטית ביותר?
אחד המיילים החשובים במערך שיווקי שאבן הפינה שלו היא הרשמה חינמית לתוכן, הוא המייל הראשון שמקבל הלקוח לאחר שנרשם לקבלת אותה "מתנה".
אז לשפר את הנקודה הרגישה ביותר במערך שיווק "חרוש",
זה כבר אתגר לא רע.
באותה כותרת קריטית, אחוזי הפתיחה, לפיהם נקבע חלק ניכר מאיכות הכותרת, היו גבוהים למדי, כך שרף הכניסה היה גבוה, עוד אתגר מרגש. (מטעמים מובנים לא אכנס כאן למספרים המדויקים)
ובסופו של דבר, אחרי מעט שינויים, ואחרי שבוע וחצי של המתנה שראיתי שאכן אלה התוצאות, התוצאות עלו ב 81.6%
למי שרוצה להבין טיפה יותר טוב את המשמעות, לשנות אחוזי פתיחה של כותרת מרכזית בקמפיין, ולהרים אותם בכמעט כפול, מנבא לרוב שבעל העסק הולך להרוויח יותר באותו מאמץ, ולעתים קרובות, הרבה יותר.
מה שיניתי?
שלושה גורמים:
הראשון – הורדתי מהקורא את ה"תיק"
הכותרת ביקשה ממנו לפעול, לעשות משהו, כך שהיה ברור שהוא יצטרך להתאמץ.
אבל, בשלב הזה לקורא עוד אין אמון בנו, למה שירצה להתאמץ?
השני – כתבתי סיפור קצר
יצרתי מתח בין ההתחלה שלה לסוף שלה, ולמעשה הכותרת הפכה לסיפור.
כולנו אוהבים סיפורים.
המוח שלנו עשוי לצרוך סיפורים, להסתכל על העולם כסיפור – הסיפור שלי, הסיפור של אמא שלי שילדה אותי, של אבא שלי, של המשפחה שלי, של האנשים שמקיפים אותי.
אז – סיפרנו סיפור.
השלישי – הכנסתי התלהבות!
אפשר לקבל כותרת אינפורמטיבית, זה בסדר, אבל הגולש שלנו מחפש תמיד לחיות טוב יותר, מרגש יותר, מעניין יותר.
לא מסובך לעשות את זה כשיודעים איך.
הרביעי – חיוניות!
הסברתי לו בכותרת שיש כאן משהו חשוב עבורו,
ואף החרפתי את זה – הסברתי לו שהכרחי עבורו לדעת את זה.
– רוצים לשתף? שלחו את הכותרת לחבר או חברה.
רוצים לשאול שאלה או להגיב? לכו על זה!
רוצים לשאול שאלה או להגיב? לכו על זה!
– רוצים לגרום לתכנים השיווקיים (מיילים/פוסטים/סרטונים שלכם להביא לכם יותר לקוחות?
כתבו לי הודעה בצור קשר באתר "אני רוצה שהטקסטים שלי סוף סוף ימכרו כמו שצריך!"
ישעיהו ריב
קופירייטר ממיר
קופירייטר ממיר